Imate vprašanje? Potrebujete ponudbo? Stopite v stik!
POVPRAŠEVANJEPravila izogibanja trčenj na morju
Voditelj čolna mora, da bi lahko ocenil situacijo in nevarnost trčenja, ustrezno opazovati vizualno in s poslušanjem.
Nevarnost trčenja pri križanju kurzev obstaja takrat, ko se premčev kot ali azimut, ki ga merimo v časovnih presledkih na drugo plovilo, bistveno ne spreminja.
Če se premčev kot ali azimut spreminja tako, da se povečuje, bo opazovano plovilo plulo mimo za krmo našega plovila. Če se premčev kot ali azimut zmanjšuje, bo opazovano plovilo plulo mimo pred premcem našega plovila.
Izogiba se tisto motorno plovilo, ki vidi drugo plovilo preko svojega desnega boka, razen, če gre za plovilo, ki je nesposobno za manevriranje, ki ima omejeno sposobnost za manevriranje, če je jadrnica oz. če je zaposleno z ribolovom.
Manever izogibanja mora biti pravočasen in odločen. Vsaka sprememba smeri in hitrosti mora biti dovolj velika in razločna, da je za drugo plovilo nedvoumna.
Plovilo, ki se je dolžno izogibati, ne sme sekati poti po premcu plovilu, ki ima prednost. Manever izogibanja mora biti pravočasen in odločen, da se popolnoma umakne s poti plovilu, ki ima prednost.
Plovilo, ki ima prednost, ne sme spreminjati svoje hitrosti in smeri plovbe.
Izogiba se plovilo, ki prehiteva, torej jadrnica.
Luči, ki se nanašajo na pravila o izogibanju trčenj na morju so jamborna luč, bočni luči, krmna luč, krožna luč, luč za vleko in bliskajoča luč. Barve luči so bela, rdeča, zelena in rumena Znamenja so v obliki krogle, stožca in cilindra. Znamenja se uporabljajo tudi v kombinaciji npr. dve krogli, krogla-dvojni stožec-krogla, stožca spojena z vrhovoma, stožca, spojena z osnovnima ploskvama itd. Znamenja se uporabljajo podnevi, luči pa od sončnega zahoda do vzhoda, pri zmanjšani vidljivosti in v drugih primerih, kadar je to potrebno. Znamenja so črne barve.
Ladjo oz. čoln na mehanski pogon, ko pluje, mora imeti:
• belo jamborna luč, ki sveti v loku 225° po premcu (112,5˚ levo in 112,5˚ desno)
• bočni luči, ki svetita v loku 112,5˚ in sicer od vzdolžnice plovila po premcu levo rdeča luč in desno zelena luč
• belo krmno luč, ki sveti v kotu 135˚ (67,5˚ po krmi levo in desno)
• če je ladja daljša od 50 m, mora imeti dodatno belo jamborno luč na krmnem jamborju, ki sveti 225˚ po premcu in je postavljena višje od prednje jamborne luči
• če je motorni čoln krajši od 7 m sme imeti samo belo krožno luč, če je mogoče tudi bočne luči.
V krogu 360˚ svetijo luči, ki označujejo:
• zasidrane ladje
• jadrnice nad 20 m
• ribiške ladje
• ladje nesposobne za manevriranje
• ladje z omejeno sposobnostjo manevriranja
• čolni dolžine do 7 m, razen tistih, ki razvijajo hitrost nad 7 vozlov
Bela luč lahko pomeni:
• plovilo, gledano v krmo
• zasidrana ladja, krajša od 50 m.
• plovilo krajše od 7 m in sicer: čoln na vesla, jadrnica, motorni čoln, ki ne razvija hitrosti nad 7 vozlov
En kratki pisk.
Dva kratka piska.
Tri kratki piski.
Zvočni signal iz petih kratkih piskov je signal za vzbujanje pozornosti druge ladje. Lahko se ga uporabi tudi v obliki svetlobnega signala.
Dva dolga in en kratek pisk.
Dva dolga in dva kratka piska.
En dolg, en kratek en dolg in en kratek pisk.
En dolg pisk, na katerega mora druga ladja odgovoriti enako z enim dolgim piskom.
En dolg zvok v intervalih ne več kot 2 minute.
Dva dolga zvoka v presledku 2 sekund in intervalu ne več kot 2 minute.
Trije zvoki drug za drugim, od tega prvi dolg in dva kratka v intervalu ne več kot 2 minute.
Učinkovit zvočni signal v intervalih ne daljših od 2 minuti.
Štirje kratki piski.
Kratek pisk pomeni zvok, ki traja 1 sekundo, dolg pa zvok, ki traja 4-5- sekund.